مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 07:272022-03-21اجتماعي

ایلام زیبا| بهشتی ناشناخته به نام «ایوان»


شهرستان ایوان یکی از خوش آب و هواترین شهرستانهای استان ایلام است که این شهرستان از جاذبه های تاریخی و گردشگری جذابی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان ایوان از نظر موقعیت جغرافیایی در غرب کشور، شمال غربی استان ایلام و 90 کیلومتری مرز ایران و عراق در دشتی محصور در ارتفاعات واقع شده و شامل دو بخش مرکزی و زرنه است.

شهرستان ایوان دارای استعدادهای بالقوه کشاورزی دامداری و صنایع دستی بومی بوده، این شهرستان در حد فاصله ایلام به شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه قرار دارد و از لحاظ طبیعی و تاریخی جاذبه های فراوانی داشته که آثار باستانی آن نیز حاکی از تمدن دیرینه تاریخی این منطقه است؛ مردم شهرستان از ایل کلهر هستند و به زبان کردی کلهری سخن می گویند.

 مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان ایوان: 1) آتشکده سیاهگل:  این آتشکده در روستای سیاهگل در 25 کیلومتری غرب ایوان و در حاشیه رودخانه کنگیر واقع شده است و تنها آتشکده تقریباً سالم استان ایلام است، بنای آتشکده در مسیر راهی باستانی قرار گرفته که آثاری چون قلعه محوطه و بناهای تاریخی در فواصل دور و نزدیک آن به چشم می خورد.

این آتشکده از قلوه سنگ و گچ نیم کوب ساخته شده است این بنا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مربوط به دوره ساسانی و متعاقبا قرون اولیه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام زیبا| بهشتی ناشناخته به نام «ایوان»

ایلام زیبا| بهشتی ناشناخته به نام «ایوان»